Strona glówna  •  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Rejestracja  •   Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
848 Chłodnica
Autor Wiadomość
szopers

Moje DUCATI: 848 EVO
Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 2
Wysłany: 19-10-17, 22:42   848 Chłodnica

Mimo że moje 848 evo jest z 2011r i ma zaledwie 8kkm już udało mi się zaliczyć nieprzyjemną historię.

Zaraz po dojeździe do pracy (na szczęście) zauważyłem że cieknie gdzieś z okolicy chłodnicy (całkiem sporo), myślałem że może jakiś niedokręcony wąż lub luźny korek chłodnicy, niestety po rozebraniu wszystkiego przyczyna okazała się inna...

Zaraz za chłodnicą idą linki gazu, które są przymocowane do airoboxa takim specificznym drucikiem (pewnie żeby nie stykały sie z chłodnicą i nie topiły pod wpływem ciepła). Natomiast sam ten drucik "odstaje" zbyt daleko od airboxa i styka się z chłodnicą (idealnie na kanale wodnym). Więc pod wpływem wibracji (których w tym silniku z pewnością nie brakuje) aluminiowa chłodnica poległa w starciu z twardym metalowym drucikiem i zaczęła ciec:



do wyboru w takiej sytuacji są 3 wyjścia:
- kupno oryginalnej chłodnicy (700 euro)
- kupno chińskiego zamiennika/używki (700 zł)
- zalutowanie chłodnicy(50zł)

Kompromisem między pewnym/niedrogim okazało sie 3 rozwiązanie. Chłodnica trzyma a w portfelu zostało troche pieniędzy na inne modyfikacje:


Drucik pierwotnie chciałem dogiąć tak żeby nie stykał się z chłodnicą, ale jest z tak twardego metalu że lepszym rozwiązaniem okazało się go poprostu uciąć na tym odcinku (na zdjęciu widać tylko górną część która na szczęście nie dotyka chłodnicy:


Teraz i chłodnica ma miejsce, i linki gazu są bezpieczne:


Cały problem zawdzięczam chyba włoskiej (nie do końca przemyślanej) myśli konstrukcyjnej, bo punkty mocowania chłodnicy do ramy i do plastiku pod akumulator (który z kolei przykręcony jest do silnika) nie są przesunięte.
Co ciekawe nigdzie (szczególnie na forach amerykańskich) nie znalazłem informacji żeby ktoś miał podobny problem. Jedyne problemy są w 848 wyprodukowanych do 2010, gdzie samo górne mocowanie chłodnicy pod wpływem wibracji potrafiło rozszczelnić chłodnice, ale moją ma już specjalne wzmocnienia w tych punktach, wiec tutaj Ducati odrobiło swoja lekcję.

To był smutny dzień :cry:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
   
 
Opcje 
Zezwolenia Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

 
Jumpbox
Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9